štvrtok 20. júla 2017

Rosberg o Hamiltonovi: Myslel som, že urobil rozhodujúci chybu

Úradujúci majster sveta Hamilton je o trochu rýchlejší, o trochu ukvapenější a, na rozdiel práve od tímového kolegu Rosberga, pretekajú viac srdcom než hlavou. Preto bývajú strategické rozhodnutia Fina s nemeckým pasom a bydliskom v Monaku väčšinou modernejšie, lepšie.

Pri Veľkej cene Británie však bol takticky úspešnejší Hamilton. Ako je to možné? Podľa toho, čo hovorí Nico Rosberg, mal jednoducho šťastie.

Ako úplne prvý zamieril pre pneumatiky do prechodných podmienok Kimi Räikkönen s vozidlom Ferrari. Bola to chyba, dážď bol stále príliš drobný a Fín sa prepadol o dve miesta v poradí.Pár kôl po ňom skúsil rovnaký strategický manéver vedúci muž pretekov Hamilton.

"Keď som videl, že zatočil do boxov, bol som presved� �ený, že robí chybu. Povrch okruhu bol bez diskusie príliš suchý na pneumatiky do mokra, čo dokazovali aj Räikkönenovy časy. Bol som vyslovene šťastný, že išiel prezúvať pneumatiky, "popisoval svoje pocity blonďavý pretekár.

Akonáhle však Hamilton vyšiel z boxovej uličky späť na trať, mraky nad okruhom ešte stmavli a dážď zhustol. A Briti rozhodnutie sa ukázalo ako najlepšie možné.V rovnakom okruhu menil pneumatiky už len Sebastian Vettel a obaja si výrazne polepšili - Hamilton odskočil prenasledovateľom, Vettel prekĺzol pred jazdca Williamsu na tretie miesto.

"Nakoniec to bolo správne rozhodnutie, náhle začalo pršať oveľa viac. Bolo rozhodnuté, "potvrdzoval Rosberg, ktorý dostal na auto drážkované gumy o jeden okruh neskôr. Nemal inú možnosť. Vzhľadom k predchádzajúcemu priebehu pretekov musel byť za druhé miesto rád. Ak by nezačalo pršať, horko ťažko by sa prepracovával cez urputne bráni ace buldogmi z Williamsu.

"Mal som dlho tesne pred sebou obaja Williamsom, ale nedokázal som sa k nim dostať bližšie. Nešlo to. Bol som za nimi doslova zablokovaný.Akonáhle prišiel dážď, prúdenie vzduchu sa zmenilo a mohol som na nich zaútočiť, mohol som ich predbehnúť, "popisoval Rosberg, ako sa dostal na druhú priečku.

V celkovom poradí majstrovstiev sveta stráca Rosberg na Hamiltona sedemnásť bodov. Boj o majstrovský titul je stále úplne otvorený.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára